NIEUW

Offerte aanvragen

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen

Medewerkers van Perfect worden uitgebreid opgeleid. Binnen de kantoor- en magazijn locatie van Perfect is een aparte opleidingsruimte gecreëerd, waarbij medewerkers zowel theoretisch als praktisch worden opgeleid. Er is een speciale ruimte voor het daadwerkelijk oefenen met apparatuur. Perfect hecht er daarnaast waarde aan dat medewerkers breder worden opgeleid, ook op het gebied van veiligheid. Perfect Vloerenonderhoud beschikt over het VCA certificaat. Alle medewerkers zijn daarom verplicht een training met officieel examen VCA te volgen.

Middels persoonlijke aandacht, opleiding en begeleiding wordt een uitstekende werksfeer gecreëerd, wat leidt tot een laag ziekteverzuim en bijna geen personeelsverloop.

Perfect heeft de verklaring: “Code Verantwoord Marktgedrag” getekend en onderschrijft daarmee ook haar betrokkenheid bij haar medewerkers en een verantwoordelijk en op kwaliteit gericht marktgedrag.

Op het gebied van milieu onderneemt Perfect alle mogelijke acties. Perfect gebruikt alleen producten van absolute top fabrikanten, die zo min mogelijk milieubelastend zijn. Naast de prijs van inkoop materialen en middelen tellen de milieuaspecten zeer zwaarwegend in de te maken keuzes bij de bedrijfsvoering. Van alle producten zijn product informatiebladen beschikbaar.

Perfect scheidt uiteraard uitgebreid haar afval en biedt dit gescheiden aan bij de afvalverwerker.

Op het gebied van Profit stelt Perfect zich ten doel alle besluiten op directieniveau niet alleen te nemen en spelen Profit, milieu, omgeving en medewerkers een zware rol toe te kennen.

Verklaring Verantwoordelijk Marktgedrag

Hierbij verklaren Roel Vlootman en Memis Öztürk de Code Verantwoordelijk Marktgedrag in de Schoonmaak- en Glazenwasserbranche in de organisatie toe te passen. De directie is 100 % voorstander van deze code als hulpmiddel bij het verantwoord zaken doen. Het draagt bij aan onze onderneming en dus onze medewerkers en relaties en verdere ontwikkeling in elke branche. Perfect Vloerenonderhoud wil geen concessies doen welke ten koste gaan van onze medewerkers, kwaliteit, transparantie en een gezonde en verantwoorde bedrijfsvoering. De vastberadenheid hierin heeft tot groei en verder onderscheidend vermogen geleid.

Aanvragen voor opdrachten die niet aan de gestelde criteria voldoen, worden niet geaccepteerd, zelfs indien een opdrachtgever de Code heeft ondertekend en de opdracht ons inziens mogelijk niet zou voldoen aan de gestelde criteria. Perfect werkt ook niet met ZZP contracten en werkt uitsluitend met eigen vaste medewerkers. Daarnaast wordt in het overleg met bestaande en nieuwe opdrachtgevers het onderwerp partnership en de code altijd besproken. In offertes wordt de code als separaat item benoemd. Perfect Vloerenonderhoud werkt voor een zeer groot deel voor bedrijven welke lid van de OSB zijn en de Code hebben ondertekend.

Implementatie en naleving sociaal beleid

Als SNA gecertificeerde onderneming willen en moeten wij ons houden aan naleving van de CAO. Alle medewerkers zijn VCA opgeleid, dan wel worden hiertoe in de gelegenheid gesteld. Nieuwe medewerkers zullen derhalve nooit alleen en zonder directe begeleiding werkzaamheden uitvoeren. De werkzaamheden worden overigens in verreweg de meeste gevallen met een team uitgevoerd. Perfect voert veel onderhoud aan vloeren uit. Dit betekent een enorme piek in de zomer en dus extra belasting voor werknemers zowel fysiek als privé (vakantie medewerkers) welke wij voorkomen door de werkzaamheden in overleg met opdrachtgevers meer te spreiden naar weekeinden. Dat gaat uitstekend. Wel vragen wij van elke medewerker een VOG verklaring, gelet op het feit dat veel werkzaamheden worden uitgevoerd tijdens momenten dat de klant niet aanwezig is en het soort opdrachtgevers.

Arbeids-omstandigheden

De medewerkers hebben minimaal één maal per maand op kantoor overleg met de directie. Hiervoor is een speciale ruimte ingericht. Problemen worden besproken, ontwikkelingen binnen het bedrijf, knelpunten worden benoemd en opgelost en nieuwe ideeën worden besproken. Interne aandacht en opleiding zijn belangrijke items. Medewerkers worden gerespecteerd. Daarnaast houden wij rekening met persoonlijke omstandigheden van onze medewerkers, waardoor bijna geen verloop en extreem laag ziekteverzuim. Tevredenheid van de medewerkers is een permanent aandachtspunt van de directie. Perfect Vloerenonderhoud investeert permanent in de nieuwste apparatuur zodat medewerkers minder (fysiek)belast worden en de kwaliteit van de werkzaamheden hoger dan wel gelijk blijft. Medewerkers kijken mee of testen bij aanschaf van de apparatuur. Minimaal één maal per jaar worden alle medewerkers uitgenodigd voor een uitgebreid diner. Aandacht voor persoonlijke omstandigheden is vanzelfsprekend.

Partnership met de opdrachtgever

Perfect Vloerenonderhoud is van mening dat de enige oplossing om nog verantwoord te werken en met de klant mee te denken partnership is. Dit is absoluut vast onderwerp van gesprek met opdrachtgevers. Partijen die dit niet willen of niet naar handelen zijn voor ons niet acceptabel. Veelal zijn partijen die dat niet willen, veelal uit op eenmalig financieel voordeel. Zij hebben geen behoefte aan partnership, dat mag uiteraard, maar zijn dan geen partij voor ons. Directie en leidinggevenden van Perfect communiceren zeer frequent met meerdere functionarissen van de opdrachtgevers, van objectleiding, rayonmanagers, districtmanagers en directies. Onderwerp van gesprek zijn altijd: bijzonderheden samenwerking, mogelijke verbeteringen op gebied uitvoering of communicatie, planning.